vrijdag 13 november 2015

BOEK: Ongeloofwaardig, hoe ik mezelf radicaliseerde

Résultat de recherche d'images pour "ONGELOOFWAARDIG, hoe ik mezelf radicaliseerde"
ONGELOOFWAARDIG, hoe ik mezelf radicaliseerde en daarvan terugkwam door DENNIS ABDELKARIM HONING (1990)& NIKKI STERKENBURG

1) hoe ik me bekeerde
2) hoe ik radicaliseerde
3) hoe ik deradicaliseerde

Een indrukwekkend verhaal over hoe een Nederlandse jongen in de ban van de radicale islam kwam.  Een boek ook dat aantoont dat een beleid zeker kan inzoomen op de oorzaken van radicale bekeringen om een wildgroei van terroristisch geweldaanslagen te vermijden.    De auteur reikt zelfs suggesties aan de politici om een andere koers te varen, zoals:

1) bewaar de pluriformiteit binnen de islam:orthodoxie heeft rechten
2) gerichte weerzin tegen bewezen onethische zaken binnen de islam

3) luister de orthodoxe groep permanent af, want orthodoxie is een voedingsbodem voor radicalisering en potentieel geweld