dinsdag 25 april 2017

Boek van Elke Clijsters


Résultat de recherche d'images pour "Dancing solo/ hoe verwerk ik een relatiebreuk Elke Clijsters"

In 2016 viel een doek over het huwelijk van Elke Clijsters, de zus van Kim.  Het leven als moeder van twee jonge kinderen neemt een drastische wending, want ze staat er alleen voor.  Die ervaring wou een gedreven Elke, die nu ook singlescoach is delen met andere mensen. Daarom schreef ze een interactief boek want ze nodigt lezers uit om hun bedenkingen en gevoelens, gedachten, mijmeringen te noteren in het boek zelf bij de thema’s die aan bod komen. Daarbij vertrekt ze van de bevindingen van rouwexperten als Kubler-Ross en Stroebe/Schut.  Want scheiden veroorzaakt ook een rouwproces met fases zoals ontkennen en twijfelen, boos en verdrietig zijn. Maar uiteindelijk kom je tot onderhandelen en aanvaarden en nadenken over het heden en de toekomst.  Dit boek overtuigt door zijn eerlijkheid, kwetsbaarheid, maar ook de layout en opbouw.  De wat langere teksten worden afgewisseld met tips en citaten van bekende Vlamingen zoals bv. Herman Brusselmans die schreef:
‘Toen ze bij me wegging, voelde ik me alsof ik uit m’n huid moest kruipen om daarin plaats te maken voor een nieuwe persoon.  Dat deed ik.  Het bleek dat ik die nieuwe persoon was. Maar ik zou nooit meer dezelfde zijn.’


Elke houdt ook van lijstjes zoals bv. van free strong songs als ‘Vrij’ van Marco Borsato, ‘I won’t play that game’ van Anouk; ‘Shout out to my ex’ van Little Mix; ‘What goes around’ van Justin Timberlake; ‘Read all about it’ van  Emeli Sandé en ‘Better in time’ van Leona Lewis.